2010. december 4., szombat

Egyiptom

Kicsit megkésve megírom a beszámolómat :33 vasárnap, 21.-én indultunk a Ferihegy 2B-ről(milyen érdekfeszítő információ x'D), a repülőút 3 és fél óra hosszú volt. Minidig is imádtam repülni. Sokan paráznak, hogy "jaj, de félelmetes" meg "milyen veszéleyes", de ha egy kicsit is utánnaolvasnának, rájönnenánek, hogy ennek van a legjobb statisztikája. Autóbalesetben sokkal sokkal többen halnak meg. Akkor autóba ülni miért nem félnek? Magáncéggel utaztunk, ami azt jelentette, h rendes ebédet kaptunk a repülőn. Nagyon finom volt ám :3 Görögország felett is elrepültünk, láttuk az Égei-tengeren a sok kis szigetet. Gyönyörű volt *-* Amikor itthonról elindultunk, volt vagy 5 fok, de ahogy kiszálttunk Hurghadában(ez volt az úticélunk, a Vörös-tenger partján elég délen található), máris 20 fokkal volt melegebb. Isteni érzés :) Nagyon bejött a szálloda. Kívülről nem volt csicsás, nem úgy, mint a legtöbb, amik úgy néznek ki, mintha egy ízlésficamos barbi tervezte volna őket kupolákkal, szőkőkutakkal. All-inclusive ellátáson éltünk, több étterem is volt a hotelben, rám nagyon is jellemzően összehaverkodtam a főszakáccsal. Kedvencem a reggeli volt, de az ebédnél és a vacsoránál is volt látványkonyha, úgyhogy sose haltam éhen. A libanoni napon tarisznyarák volt vacsorára, életemben először boncoltam rákot, de megérte, nagyon fincsi, omlós húsa van.
A hotelnek saját tengerpartja van, és a tenger olyan gyönyörű kék és tiszta, mintha kiretusálták volna. És volt ott egy kisebb korallzátony, úgyhogy még felszíni búvárkodtam is :) rengeteg gyönyörű halat láttam: bohóchalat, zebrahalat(oké nem ez a neve, de nekem nem jut jobb szó rá az eszembe) meg olyan hosszú orrú halat, meg kávészínűt.... Ha valakinek van rá lehetősége, hogy kipróbálja a búvárkodást, ne habozzon, életre szóló élményben lesz része!
Mentünk kirándulásra is: megnéztük Luxort és a Királyok völgyét. Jó messze volt Hurhadától, hajnali 4-kor kellett kelni, és 9-re értünk oda. A karnaki templomban kezdtünk. Művtörin tanultunk már róla, ezért voltak talá olyan nagy elvárásaim. Szép volt meg minden, de nem hengerelt le. Nem így a Királyok Völgye! Nincsenek róla képeim, mert nem lehetett bevinni fényképezőt. Szavakkal nem is tudom leírni, ezt látni kell. A jegy 3 sírkamra meglátogatsára érvényes, de nekem sikeült 4-et megnéznem, bár lebuktam. Az a jó az arab világban, hogy ha lány vagy, rámosolyogsz a biztonsági őrre, aki fejcsóválva, de továbbenged. A Níluson átkelést nagyon élveztem, amin kicsit rontott, hogy a folyóból mér kihaltak a krokodilok. Hatsepszut halotti temploma lenyűgöző egy alkotás. Ő volt Egyiptom történetének egyetlen fáraónője, aki kijelentette, ő férfi női testben.
A szállodában animátor csapat gondoskodott a szórakozásról, kedvencem a röpi volt. A szállodában rengeteg orosz volt, az animátorok nagy része is orosz. Az oroszokról tudni kell, hogy nagyon jól röpiznek. Tényleg nagyon jól. Nagyon élvezetes volt velük játszani, nem úgy,mint tesiórán, amikor állandóan leesik a labda. Az egyik animátorlánnyal, Olával jól összebarátkoztam:) Furcsa, hogy nagyon hasonlít Annára.....
Életem egyik legnagyobb élménye volt az egyiptomi út, rengeteg mindent kipróbáltam, sok kedves emberrel találkoztam, az ókori világ egyik legjelentősebb birodalmát ismertem meg közelebbről. Soha nem fogom elfelejteni!

2 megjegyzés:

  1. Na végre megírtad XD
    nagyon fasza kis kirándulás lehetett, láttam képeidet facen, nagyon szép ország Egyiptom. Remélem egyszer eljutok majd.

    VálaszTörlés
  2. még szép, hogy eljutunk:) együtt ;)

    VálaszTörlés