2010. október 10., vasárnap

Design>Élj vele!

Hetedik alkalommal került megrendezésre a Budapesti Design Hét október 1. és 10 között. Annyi jó programm volt, csak sajnos ezen a héten egy rakat dolgozatra kellett tanulni, de szerncsére 2 helyszínt bele tudtam zsúfolni a napomba.
A hét egyik aduásza a nyitott stúdió programmsorozat, amelyben a hazai divattervezők műhelyeibe pillanthattunk bele. 8.-án, azaz pénteken a DRESSCODE-ot látogattam meg, kisebb kavar után meg is találtam az épületet, persze olyan kicsi plakát volt kitéve a design hét logójával, hogy tuti sokan elmentek mellette... A Dresscode-ot Csergő Noémi, Keresztury Kata, Bálint Sára és Mohari Kinga indította 2008-ban, profiljukban nem csak a snassz ruhakészítés tartozik, ők azért ennél jóval kreatívabbak, foglalkoznak jelmez- és díszlettervezéssel, divatfotózással, stylingolással, de hostessruhát is terveznek. Nagy élmény volt leülni, és csak úgy kötetlenül beszélgetni velük. Lenyűgözött/lenyűgöz, hogy mennyire közvetlenek, Meséltek a napi rutinról, hogy mekkora pangás van, a magyarok konzervatív-, konfekcióruha-igényükről. Sára még egy jó könyvet is ajánlott, ami elkalauzol minket a high-fashion világába, ami tele van átveréssel. Remélem még sokra viszi a Dresscode, és kijut külföldre.
A másik bemutatóterem, amit megnéztem, az a Kepp Showroom volt. Ez szintén az ötödik kerülteben található, Budapest divatközpontjában, a Vörösmarthy téren. Vagy háromszor körberohangáltam a teret, mire megtaláltam a 3-as számot. Aranyos véletlen, hogy pont a két kedvenc márkám, a Bershka és a Stradivarius közé volt bezsúfolva a lépcsőház. Belül kissé lepukkant az épület, most dolgoznak rajta, aminek nagyon örülök, mert még így is kivehető, hogy egykoron nagyon szép volt. A csöppet klausztrofóbiát kiváltó liftel felsuhantam a másodikra, és majdnem beleléptem egy félig megácsolt emeletbe.... Szürreális egy jelenet volt.
Ez a stúdió nem volt olyan nagy, mint a pénteki, ráadásul szombat lévőn rengetegen voltak, nem is lehetett annyira beszélgetni, helyette inkább megnéztem a katalógust, ami tele volt csodaszép ruhakölteménnyel. Erről a márkáról azt kell tudni, hogy tavaly alapította öt fiatal lány, név szerint Hajdú Anett, Havancsák Teréz, Hofstader Szandra, Kovács Adél és Tomcsányi Dóri, és hamar hírnevet szereztek maguknak újító stílusuk miatt. Itt egy olyan dologgal találkoztam, amiről álmomban sem gondoltam volna, hogy létezik, ez pedig nem más, mint a mozgásérzeklő öltözék. Ez valahogy úgy működik, hogy felveszed a kabátot, ami hozzá van kötve egy hangszóróhoz, és ahogy mozogsz, mindenféle hangokat ad ki, pl behajlítod a karod, reccsen egyet....
A Rapid randi stylistokkal nevezetű programmon nagyon szívesen részt vettem volna, cska sajons aznap volt aminecon, így választani kellett ;___;
A programmfüzetet lapozgatva sajna meg kellett állíptanom, hogy a rengeteg érdekes kiállítás közül csomó 10.-én ér véget, így esélyem sincs eljutni :( Szerencsére a KREA BEMUTATJA november végéig megtekinthető, a JAM is tovább tart nyitva, úgyhogy kalandra fel!
És nem utolsó sorban beszereztem egy retro fekete szemüveget a Retro Delux-ból, amin anyám totál kiakadt, mondjuk nem igazán értem az okát.....
Jövőre találkozunk!Puszi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése