2010. június 14., hétfő

Kanon

Nemrég fejeztem be ezt az animét, és meg kell, hogy mondjam, nagyon szeretem. A KEY csinálta, mint az Air meg a Clannadet. Nekem a 3 közül ez a kedvencem, talán mert télen játszódik, és mert olyan szerethetők a karakterek(najó, nem mindegyik). A történet nem túl bonyolult, Aizawa Yuichi szülei külföldre költöznek, a fiú kénytelen tehát a nagynéjnéhez és az unokatestvéréhez költözni. Ők egy északi vároban laknak, ahol mindig hideg van, esik a hó. Ez rengeteg gyönyörű téli tájképre ad alkamat. Yuichi 7 éve nem járt itt, pedig kiskorában rendszeresen láttogatta a várost, és rejtélyes módon emlékei sincsenek az itt töltött időről. A törénet lányegében arról szól, hogy a felbukkanó lányok probléáit hogyan oldja meg Yuichi, és mi is van a múltjában. A lányok:

  • Minase Nayuki: Yuichi kékhajú unokatestvére. Állandóan fáradt, az atlétika-klub tagja.
  • Tsukimiya Ayu: gyerekkori barátnője Yuichinak, folyton taiyakit zabál, gyerekes személyiség, gyakran normális válasz helyett csak egy "uguuu~"t nyög ki. Ő a kulcs ahhoz, hogy Yuichi miért nem jött többé ebbe a városba.
  • Kawasumi Mai: végzős lány Yuichi gimnáziumában, szintén ismeri a fiút gyererkkorából. Mai természetfeletti képsségekkel bír, éjszaka a suliban démonokra vadászik. Igazi szótlan szereplő, alig beszél. Szerintem az egyik legjobb karakter a sorozatban, egyik kedvencem.
  • Kuruta Sayuri:Mai legjobb barátnője, milliomos csemete, de egyáltalán nincs elszállva magától, kissé naiv. Mai mindent megtenne érte, szó szerint. A kapcsolatukba az alkotók beleraktak egy kis yurira utló jeleket. Sajnáltam, hogy keveset szerepelt, kaphatott volna nagyobb történetrészt.
  • Sawatri Makoto: a legidegsítőbb karakter az egész sorozatban, agresszív, hangos, béna, nagyképű Yuichi folyamatosan szívatja. Makoto nem ember, hanem egy róka szelleme, amit Yuichi kiskorában ápolt, és a nevet egy olyan nőtől lopta, aki Yuichinek fontos volt. Túl sokáig élt emberként, elkezd szellemileg leépülni, már Yuichit sem ismeri föl, aki minden nap a lány kedvenc mangájából olvas fel neki. Itt már nem olyan idegeítő Makoto, előforulhat, hogy sajnálatot ébreszt a nézőben.
  • Misaka Shiori: ő az a szereplő, akit szerintem nem jól oldottak meg a készítők. Állítólag halálos beteg, nem jár iskolába, de minden nap meglátogatja Yuichit a suliudvaron, télen fagyit eszek, miniszoknnyában, kabát nélkül járkál. Nos, kicsit következetlen... Az meg végképp irreális, hogy az orvosok azt jósolták neki, 16 évesen fog meghalni, és a szülinapi partija után egyből rosszul lesz, és kórházba kerül....

Nos, ennyit a főbb szereplőkről. Az animációra nem lehet panasz, én kifejezetten imádtam a karakterdizájnt: nagon nagy szemek sok csillogással, pici nózi, pici száj. Az opening szerintem az egyik leggyönyörűbb, amit valaha csináltak, a versenyt csak az AIR, ami szintén KEY remekmű, veheti fel a versenyt.http://www.youtube.com/watch?v=ntA6sb51Uzc

A történet végét kicsit túl nyálasnak tartom de van, akinek ez jobban tetszik, mintha a drámázás után nem történne valami pozitív.

A sorozatból létezik egy 2002-es és egy 2006-os verzió is, az első 13, a második 24 részes. Én mindenképpen a 2006-osat ajánlanám, már csak a felturbózott dinájn miatt is, meg 13 rész kevés egy ilyen nagyobbb szamású történet elmeséléséhez.

7 megjegyzés:

  1. Kanon, Air és Clannad közül melyik a legdrámaibb sorozat?

    VálaszTörlés
  2. hát, kinek hogy, sokak szerint a Clannad, de szerintem az Air simán veri.... :/

    VálaszTörlés
  3. Köszi. Akkor előbb majd az Airt nézem meg amint lesz időm. :)

    VálaszTörlés
  4. ja, meg az rövidebb, az csak 13 rész. :)

    VálaszTörlés
  5. Hosszú animébe a kevés időm miatt most nem is kezdenék bele.

    VálaszTörlés
  6. Na, az ajánlás alapján nekem egyértelmű, hogy az Airt meg se közelíti az én ízlésem szerint. :D
    Egyrészt, az Airnek bonyolult visz. a története, főleg a vége felé. ^^
    Másrészt az egy gyönyörű dráma, még véletlenül sincs sehol sem elnyálazva. ^^
    Az viszont elég hasonlónak tűnik, hogy több fontosabb szereplő van, mindnek valami problémája, amikkel előbb-utóbb szembesülünk. :)
    Én az első részt láttam amúgy, de nekem a dizájn már sok volt (az az Airben is), túl nagy szemek, túl kawaii szereplők..., és Ayu iszonyatosan idegesített. Azért egyszer lehet, hogy nekifutok megint. ;)

    VálaszTörlés
  7. Lehet, nálam az Air és a Kanon egy szinten áll, az elsőnek jobb lett volna egy kicsit több rész, a másik meg a drámaibb vég tett volna jobbat. De így is nagyon jó mindkettő.
    Ha lesz időm és munícióm,akkor arról is írok majd.
    Nekem tetszik, szerintem szép.... Ayu csak azért idegesített, mert még nem láttad Makotot xD

    VálaszTörlés